dinsdag 3 juni 2014

Klachtenbrief

Christiaan Korte
Raadhuisstraat 15
1234AB Amsterdam

Amsterdam, 3 juni

Museum van de Twintigste Eeuw
Postbus 314
2525 BX Den Haag

Betreft: slechte rondleiding

Geachte heer/mevrouw,

op 20 mei 2014 zijn mijn klas en ik naar het het Museum van de Twintigste Eeuw geweest, waar toen een tentoonstelling over 50 jaar reclame aanwezig was. Deel van de rondleiding was werd gegeven door een persoon die deskundig genoemd werd, maar waar wij niet veel van merkten.

De persoon die on de inleiding op de tentoonstelling gaf, verschafte ons geen nieuwe of interesante informatie. Ook kwam het op ons over dat de desbetreffende persoon zeer slecht voorbereid was op de rondleiding. Voor de rondleiding hadden wij van de site al wat informatie over het onderwerp gelezen. Als je dan realiseert dat je daar 75,00 euro aan hebt besteedt voel ik me een beetje opgelicht.

Wij vonden de ervaring zo schrikwekkend dat wij ons geld terug willen. Wij willen graag binnen 2 werkdagen van u horen of dat u het totale bedrag binnen 5 werkdagen terug heeft gestort op mijn rekening, rekeningnummer: 2343242342.

Hoogachtend,

Christiaan Korte

2 opmerkingen:

  1. Hallo Christiaan,

    Je klachtenbrief ziet er goed uit! Wel zie ik redelijk wat spelfouten en fouten in de interpunctie. Na de aanhef begin je met "op 20 mei 2014 '' , hierbij moet op met een hoofdletter. Verder heb je interessant ook verkeerd geschreven. Verder zou je bij de zin: ''Als je dan realiseert dat je daar 75,00 euro aan hebt besteedt voel ik me een beetje opgelicht.'' beter een komma ertussen plaatsen.

    Ook vind ik de tijd die je de persoon geeft om te reageren erg kort. Iets langer was beter geweest.

    De brief was ook niet erg duidelijk. Er staat bijvoorbeeld niet in om hoeveel mensen het gaat die hun geld terug willen, en of ze allemaal hun geld terug willen of misschien sommige de rondleiding nog een keer willen doen, maar dan met een goede gids.

    De brief is niet te lang en de indeling is goed. Ook ben je erg duidelijk met wat je wil bereiken.

    Natanya



    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cristiaan,

    De klachtenbrief ziet er netjes uit. Je hebt de aanhef in goede volgorde gedaan met de juiste gegevens. Aan het begin van je klachtenbrief begin je al fout: je vergeet namelijk een hoofdletter bij het woordje 'op'.
    Je inleiding is prima, alleen de zin 'Deel van de rondleiding was werd gegeven...' , was moet worden verwijderd.
    De alinea indeling is fijn en overzichtelijk ingedeeld, niet te lang en niet te kort.
    Ook heb je een formele woordkeuze gebruikt, wat erg zakelijk overkomt. Goed dus!
    In het midden stuk laat je duidelijk weten wat jouw bedoeling is.

    In de laatste alinea laat je meteen weten wat met deze brief wilde bereiken. Je bent redelijk met de tijd die je de ontvanger geeft, maar het mag wel iets meer dan 2 dagen zijn.

    Er zitten dus een paar fouten in de zinsindeling en hoofdlettergebruik, maar de interpunctie, indeling en spelling zijn correct.

    Prima klachtenbrief!

    BeantwoordenVerwijderen