donderdag 7 februari 2013

Klachtenbrief

Christiaan Korte                                                           Schrijfvaardigheid: Publieksgerichtheid
Vroedschapstraat 11
4204 AJ Gorinchem 
7 februari 2013
0183-622388

Hamster bv
(t.a.v.) dhr. M. Woudstra
Oude Gracht 31
2011 GL Haarlem

Schelluinen, 7 februari 2013

Betreft: Klantenservice

In deze brief wil een klacht indienen, de klantenservice is onder andere vergeten een bestelling door te geven waardoor ik meer geld uit moest geven. Toen ik het product later wilde retourneren kreeg ik geen geld terug, maar een tegoed bon. Ik zou graag een volledige vergoeding van mijn product willen.

Laatst heb ik in uw winkel een paar afgeprijsde schaatsen besteld, maar niet ontvangen. De bestelling was namelijk niet doorgegeven. Daarna wou ik ze weer bestellen, maar ze bleken uitverkocht te zijn. Toen ik een ander paar niet afgeprijsde schaatsen wilde bestellen kreeg ik geen korting meer. 
Uiteindelijk heb ik de duurdere schaatsen genomen, maar bij de eerste training trok ik de veter bevestiging van de linkerschoen kapot. Vervolgens ging ik naar de winkel waar ze aanboden mijn schaatsen te repareren, maar ik was het zat en wou ze omruilen. In plaats van een geldbedrag, kreeg ik een tegoed bon ter waarde van mijn schaatsen, die ik binnen 2 weken moest gebruiken.

In plaats van de tegoedbon zou ik graag een volledig geld bedrag terugwillen.  
De volledige betaling zou ik ook zo snel mogelijk willen hebben.

Alvast bedankt,

hoogachtend Christiaan Korte.

1 opmerking:

  1. Hoi Christiaan,

    Goede brief wel een paar fouten maar niet heel veel. Het is leuk dat je een ander lettertype hebt gebruikt, alleen past deze niet bij de brief, en ik raak er een beetje door in de war.

    hier het commentaar formulier:

    Vaste briefopbouw: Goed, alles is volgens mij aanwezig

    gegevens afzender: Ik snap het niet helemaal. Er staat ineens publiekgerichtheid tussen de adres gegevens, en de datum staat er ook tussen. Dat klopt niet. Volgens mij zou het aan de linkerkant moeten staan, maar het is volgens mij dus versprongen.

    gegevens geadresseerde: Helemaal top :)

    plaats en datum: Goed

    betreft: Kort en duidelijk.

    aanhef: Er is geen aanhef. Er staat boven de brief geen beste meneer m. Woudstra of iets dergelijks.

    afsluiting: klopt niet helemaal. Alvast bedankt zou bij de laatste alinea moeten horen, en hoogachtend zou op de plaat van alvast bedankt moeten.

    ondertekening: Zie vorige vraag

    bijlagen: geen

    Staat de aanleiding in de inleiding?: Ja er staat duidelijk vermeld dat je een vergoeding van jouw product wilt.

    Is de Betreft-regel duidelijk en kort?: Yep

    Staan de gegevens in de juiste volgorde?: ja, helemaal goed

    Is de brief helder en niet te lang?: Zeker niet te lang, het slot had wel wat langer gemogen.

    Ontbreken er noodzakelijke gegevens? Welke?: nee

    Zijn er overbodige gegevens? Welke?: twee keer de datum en ineens publieksgerichtheid

    Is de bedoeling van de brief duidelijk?: Ja, dat jij jouw geld terug wilt

    Is duidelijk wat verwacht wordt?: Ja

    Zijn de aanhef en toon neutraal en beleefd?: Aanhef ontbreekt, maar de rest van de brief is goed beleefd.

    Zijn woordkeus en zinsbouw begrijpelijk?: Ja, er is goed aan het publiek gedacht.

    Is de lay-out aantrekkelijk en functioneel?: Ja niet te lang en daarom denk je van o dat lees ik wel even.

    Bestaat de brief uit inleiding, middenstuk, slot?: Ja :)

    Is de briefindeling correct?: ook ja.

    Is de alinea-indeling correct?: nog een keer ja :)


    Zitten er fouten in:
    - de formulering?
    - de spelling?
    - de interpunctie?

    Er is soms een komma teveel, maar ik zie een spellingsfouten

    Goede, duidelijke, nette brief!

    Groetjes Talitha



    BeantwoordenVerwijderen